Kommenteeri

Soudal Eesti CX Karikasari 2016 - rajatutvustused

Kel huvi tutvuda Karikasarja etappide radade skeemide ning kirjeldustega, siis siia me nad jooksvalt üles paneme.

I etapp - Viljandi CX

V etapp - Tartu CX

VI etapp - Rapla CX

Rajakirjeldus

Valgu CX lähted antakse ajaloolise mõisahoone esiselt asfaldilt, kust sõidetakse otse tänase pargistaadioni veerde, igal järgmisel ringil tehakse ümmargune kaar mõisaesisel teel. Seejärel keerab rada asfaldilt vasakule, suurte puuriitade vahele ja sealt edasi paremale, kõrgete hekkidega ümbritsetud tunnelisse. Tunneli keskelt väljutakse paremale, kohalikule tuletõrjestaadionile, kus on terve suvi kasvatatud korralikku rohumaad. Võistlejad kulgevad rohumaa sisse, golfimuru kõrgusele pügatud trassil, ja siin asub ka esimene tehniline takistus - plangud. Soovitame enne tunnelist päikese kätte väljumist rõõmus nägu pähe teha, sest tuletõrjestaadionil on esimene online telekaamera.

Tuletõrjestaadionilt suundutakse tagasi tunnelisse ning tehakse ära paun raja kõige tagumises osas, paralleelselt vaikselt voolava Vigala jõega. Umbes 800 meetri jagu on kõrvuti tervelt kolmes reas võistlejad - esimesed, kes tulevad jõe äärest, teised, kes suunduvad liivatakistustele (üks pikem ja teine lühem), ja kolmandad, kes on kõik juba seljataha jätnud ning taastuvad kruusasel staadioniringil liivatakistusest ning koguvad jõudu eesootava Keldrimäe tarvis. Naerul nägu paluks taskust välja võtta, teine telekaamera jälgib Teid!

Raja viimasel kolmandikul jõutakse üsna stardiala lähedale, mõisahoone taha. Siin on vaja maadelda sajandivanuse mõisakeldri künkaga - see muhk jääb ratturitele ette kolm korda. Kõige kõrgemas tipus on juba kolmas telekaamera, mis jälgib võistlejate ponnistusi peaaegu 280 kraadi ulatuses. Keldrimäe vallutanud saavad õiguse väljuda läbi kivimüüri mõisaparki, pirakate puude vahele, ning sealt pole enam palju, kui algab asfalt, mis viib ratturi tagasi stardikaare alla.